19 februari
DISCvision kan opnieuw terugkijken op een succesvol jaar. Elk jaar start met de ‘in house’ klantsegmentaties voor enkele grotere Nederlandse retailers en zeer gespecialiseerde opdrachtgevers. In 2023 is ook weer een bijdrage geleverd aan het Koopstroomonderzoek Oost Nederland. Deze uitkomsten komen begin 2024 beschikbaar. De samenwerking met Locatus over verzorggingsgebieden van winkelcentra levert de eerste resultaten op. Binnenkort worden meer inzichten in de voorkeuren van de consumenten aan de data, die Locatus standaard kan leveren aan hun klanten, toegevoegd.
Samen met onze partner samhealth konden healthcare onderzoeken voor onder andere Biogen, Sandoz, Piere Fabre (NL/B), Amgen, Medice, Pfizer en Novartis worden uitgevoerd. Het zeer uitgebreide onderzoek naar ADHD gebruikers is een onderzoek waarin de DISCvision leefstijlen heel veel inzichten in de gevoelens en gedragingen van patiënten hebben opgeleverd. Het omnichannel onderzoek, naar de voorkeuren voor het ontvangen van informatie, bevestigd ook veel eerdere relaties tussen DISC leefstijl profielen en de beroepskeuze van specialisten. Het toevoegen van de DISC leefstijlen aan de onderzoeken naar de medicijn- en behandel voorkeuren van medisch specialisten legt de relatie tussen de DISC profielen en de super specialisaties die specialisten kiezen.
Bij verschillende ondernemingen is een bijdrage geleverd aan het verbeteren van de organisatie en de strategie door zowel de DISC profielen als de DISC leefstijlen in te zetten. De meerwaarde van het kunnen koppelen van de DISC gedrag- en communicatieprofielen bij HRM vraagstukken met de DISC leefstijlen voor visie-, strategie- en tactische uitwerkingen wordt steeds meer herkend.
De implementatie van zo’n geïntegreerde aanpak kost tijd, maar levert veel op. Bij de projectontwikkelaar ERA Contour en bij de woningcorporatie delta Wonen zijn al grote stappen gemaakt. Inmiddels heeft DISCvision ook online training modules in GOTOM ontwikkeld, waarmee medewerkers continue kennismaken met de DISC leefstijl informatie en – verschillen.
De toename van de ouderen-zorg-wonen vraagstukken in de samenleving tekent zich in onze opdrachten portefeuille al duidelijk af. Deze vraag maakt al deel uit van de reguliere ondersteuning bij projectontwikkeling, maar zien we ook bij bijvoorbeeld Habion en de gespecialiseerde plan- en projectontwikkelaar HevoFame.
Nu Herman Kok vanaf februari 2024 zich, na het beëindigen van zijn functie als directeur KERN, volledig op zijn partnerschap bij DISCvision kan richten is er meer capaciteit beschikbaar voor het bedienen van de ontwikkelaars van winkelcentra in binnen en buitenland. De koppeling van DISCvision leefstijl data aan de cultuurverschillen tussen bevolkingsgroepen en landen wordt steeds vaker gebruikt.
Het jaar van de Houten Draak is begonnen! De draak wordt vaak geassocieerd met geluk en het hout staat voor uitbreiding en vernieuwing. We zijn al enthousiast van start gegaan.
Douwe Reitsma
André Doffer
Herman Kok