09 mei

Inzicht in de drijfveren achter het gedrag van de consument is essentieel om de nagestreefde beleving te kunnen begrijpen. Het onderzoek naar de beleving die uw klant zoekt start met het kennen van het psychologische gedrags- en communicatieprofiel van de consument. Unieke persoonlijke profielen worden gekoppeld aan de drijfveren en de nagestreefde beleving van leefstijlgroepen. Wij geven antwoord op de vraag “Waarom doen mensen wat ze doen”.

schema 1 brochureHet begrip beleving is de laatste jaren vrijwel niet meer weg te denken in de gesprekken die wij met retailers of managers van winkelgebieden hebben. Want de consument van vandaag heeft een wereld aan mogelijkheden bij de aanschaf van producten en diensten. Online en offline, in een winkelgebied dicht in de buurt, of een sfeervol centrum wat verder weg. Het creëren van een optimale klantbeleving wordt door velen gezien als de oplossing. Maar wat is een optimale klantbeleving nu eigenlijk, en op welke manier creëren we die voor onze klanten?

schema 4

Met Big Data analitics zijn we de afgelopen jaren steeds beter in staat om het gedrag van klanten in kaart te brengen. Om deze gedragspatronen ook daadwerkelijk te kunnen begrijpen, is vooral inzicht in de drijfveren áchter het gedrag van belang. Bij DISCvision focussen we vooral op dit aspect. In deze brochure vertellen we graag meer over deze behavioural economics. In de retailbrochure van DISCvision nemen wij je graag mee op onze reis langs verschillende typen klanten. Klantgroepen die verschillen in de wensen, motieven en interesses, ofwel de kenmerkende drijfveren achter het gedrag.

 

De retailbrochure van DISCvision

33

 

Nieuwsgierig? Vraag de brochure aan! Stuur een mail naar info@discvision.nl onder vermelding van uw naam, de onderneming of opleiding en uw telefoonnummer.