06 augustus

Deze week komt de nieuwe formule atlas uit van Food Personality,  het vakblad voor de supermarkt branche. In deze atlas worden alle supermarktformules beschreven die in Nederland actief zijn. Om het profiel van de klanten van de supermarktformules te beschrijven, wordt gebruik gemaakt van de DISC leefstijlen. Dit geeft een goed beeld van de verschillen in interesses, gewoontes en voorkeuren die een rol spelen bij de keuze van consumenten voor een bepaalde supermarkt formule.

Nieuw dit jaar is, dat de gegevens niet alleen op formuletotaalniveau, maar ook op winkelniveau beschikbaar zijn in de nieuwe Locatus tool Superdata. Ook in deze Superdata tool op winkelniveau van Locatus zijn de DISC leefstijlprofielen opgenomen. Dit biedt fabrikanten die actief zijn in het food kanaal interessante mogelijkheden om zich op een snelle en eenvoudige manier in het lokale verzorgingsgebied onderscheidend te positioneren.

Voor de complete formule atlas van supermarktformules verwijzen wij u graag naar het vakblad Food Personality. Via de onderstaande link kunt u het artikel over DISCvision alvast lezen

Inleiding

De connectie met jouw klant

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met André Doffer